Prisijungti
Registruotis
Prašome suvesti kontaktinius duomenis
Užsakymas sėkmingai išsiųstas!

Jūsų informaciją gavome, mūsų komanda ją peržiūrės ir susisisieks su Jumis artimiausiu metu dėl sekančių žingsnių.

Toliau
Naujienlaiškis užsakytas
Uždaryti
Užsakymas sėkmingai išsiųstas!

Jūsų užsakymas gautas, mūsų komanda atliks galutinį patikrinimą ir susisieks per 1 darbo dieną bei patvirtins užsakymą arba paprašys papildomos informacijos.

Prekė įtraukta į krepšelį
Klaida

Prekė nebuvo įtraukta į krepšelį

Kaip sukurti reklamą?

2024-11-26

Reklamos mus supa kasdien. Keliaujant į darbą girdime radijo reklamas, matome įvairius stendus, reklamas ant įvairių transporto priemonių, neretai jas matome ir darbe: reklamos internete, įvairūs reklaminiai lankstinukai, afišos, tentai ar ekranai darbo erdvėje. Reklamos mus pasitinka ir grįžus namo: reklaminiai veidai šypsosi mums iš televizijos ekranų, jos iššoka naršant socialiniuose tinkluose, išėjus apsipirkti ar nuvykus į kiną. Dauguma mus pasiekiančių reklamų yra sukurtos tikrų profesionalų. Bet ar žinojote, kad išties nemaža jų dalis yra sugeneruota paprastų žmonių, norinčių skleisti žinią apie tam tikrą prekę, paslaugą, įvykį ar kt.? Bene svarbiausias aspektas, kaip sukurti reklamą yra tai, kad viską reikia daryti kryptingai. Šiame straipsnyje jums papasakosime, kaip žingsnis po žingsnio susikurti reklamą pačiam ir kaip ją realizuoti skirtingose medijose.

Kaip sukurti reklamą?

Kaip sukurti reklamą pačiam? Žingsnis po žingsnio

Ko gero, esate girdėję posakį „Dideli darbai prasideda nuo mažų žingsnelių“. Šią frazę galime pritaikyti net ir reklamos kūrimui. Norint sukurti efektyvią reklamą, kuri ne tik patrauktų dėmesį, bet ir paskatintų vartotojus veikti, nėra sudėtinga, jei dirbsite kryptingai ir nuosekliai. Viskas ką reikia daryti, tai atlikti kelis žingsnius. 

1. Nusistatykite reklamos tikslą. Prieš pradedant kurti bet kokią reklamą labai svarbu aiškiai ir konkrečiai apsibrėžti reklamos tikslą. Tikslu gali būti: prekės ženklo žinomumo didinimas, autoriteto, patikimumo auginimas; naujo ar esamo produkto / paslaugos pristatymas; pardavimų / veiksmų skatinimas; klientų lojalumo, ryšio su jais stiprinimas; auditorijos didinimas ir panašiai. Nepamirškite, kad geriausia formulė – 1 reklama = 1 tikslas.

2. Identifikuokite ir pažinkite savo tikslinę auditoriją. Išanalizuokite ne tik tai, kam skirta jūsų reklama, bet ir kokia yra jūsų tikslinė auditorija, išsigryninkite vartotojų amžiaus grupę, lytį, išsilavinimą, gyvenamąją vietą, pomėgius, įpročius, vertybes, kuriomis jie vadovaujasi, ką mėgsta, ko nemėgsta, kokie yra jų vartojimo įpročiai, kokias prekes ar paslaugas renkasi.

3. Pagal tai, kokia yra jūsų auditorija parinkite tinkamiausią platformą. Jei orientuojatės į mėgstančius laiką leisti socialiniuose tinkluose, apsipirkinėti internetu žmones, tuomet, ko gero, geriausiu sprendimu gali tapti reklama socialiniuose tinkluose, jei jūsų taikinys – automobilius vairuojantys žmonės, galbūt, derėtų apsvarstyti reklamą radijuje ar pakelėse esančiuose stenduose.

4. Kurkite įtraukiantį turinį. Kitas žingsnis – reklamos turinys. Atsižvelgdami į reklamos tikslą, tikslinę auditoriją ir pasirinktą reklamos kanalą sukurkite unikalų ir įtraukiantį pranešimą. Reklamoje naudokite jūsų auditorijai suprantamą ir priimtiną leksiką, pasirinkite autentiškus ir akį traukiančius vizualinius sprendimus. Rašydami tekstus būtinai įtraukite klientą ir kvieskite jį atlikti veiksmą (sužinoti daugiau, apsilankyti svetainėje, užsisakyti, įsigyti, susisiekti, pakomentuoti, išsaugoti įrašą ar pan.). Jei reklamos tikslas – skatinti pardavimus, tuomet pateikite unikalų pardavimo pasiūlymą.

5. Testuokite savo reklamą. Atlikus pirmuosius keturis veiksmus reklamos sėkmė nebus garantuota. Tam, kad reklama išties būtų efektyvi, ją būtina testuoti. Paruoštam reklamos vienetui prieš jį paleidžiant į viešąją erdvę būtinai atlikite A / B testavimą, išsirinkite tinkamiausią ir efektyviausią jos versiją.

6. Stebėkite jau paleistos reklamos rezultatus ir tobulinkite kampaniją. Kai kurie prekių ženklai daro didžiausią klaidą reklamos proceso pabaigoje – jie neseka reklamos rezultatų, nedaro išvadų ir netobulina savo darbo. Ypač svarbu stebėti ne tik techninius duomenis (paspaudimų skaičių, konversijų rodiklius), bet ir vartotojų reakciją – komentarus, atsiliepimus ar net jaustukus (soc. tinkluose).

Norėdami sukurti išties gerą reklamą nepersistenkite. Išskirkite vieną konkretų tikslą, pateikite aiškų, konkretų pranešimą, daug dėmesio skirkite vizualams. Reklamos sėkmei gali trukdyti pernelyg didelis pardavimo akcentavimas, skatinimas atlikti kelis veiksmus, per didelis auditorijos pasirinkimas. Nepamirškite, kad kartais mažiau reiškia daugiau: didelę auditoriją apimanti grupė ne visada generuos daugiau konversijų ir gerins kitus jūsų reklamos rodiklius, nei tiksliai atrinkta mažesnė grupelė. Ir nepamirškite, kad reklama veiks geriau, jei ją suasmeninsite.

Skirtingų reklamų rūšių kūrimas

Kaip sukurti reklamą pačiam žingsnis po žingsnio jau aptarėme. Dabar norėtume aptarti kokios yra skirtingos reklamų rūšys, kuo skiriasi jų kūrimas ir ką reikėtų žinoti apie kiekvieną iš jų. Visas reklamas pagal jų pobūdį galima skirstyti į kelias grupes: internetines reklamas (Google ir socialinių tinklų reklamos), televizijos ir radijo reklamas, spaudą ir lauko reklamas (laikraščiai, žurnalai, LED ekranai, reklaminiai stendai), tiesioginę pašto kampaniją. Toliau jums pateiksime gaires, kaip sukurti reklamą skirtinguose kanaluose patiems.

„Google“ reklamos kūrimas

Norėdami generuoti „Google“ reklamą patys, visų pirma, turėtumėte susikurti „Google Ads“ paskyrą. Ją susikūrę galėsite vykdyti paieškos turinio, vaizdines, vaizdo, parduotuvės, programėlių reklamas. Be abejo, prieš kuriant reklamą gerai apsvarstykite reklamos tikslą. Čia svarbiu tampa ir biudžetas. Nusistačius bendrą arba kasdienį reklamai leisti galimą biudžetą galėsite spręsti ir apie reklamos dažnumą, laiką, kiekį. Išsirinkus kur reklama pasirodys (paieškos rezultatuose, socialiniuose tinkluose, svetainėse, programose ir programėlėse, „YouTube“ kanale ar kt.), būtina tinkamai sutvarkyti reklamos taikymo nustatymus, t. y. pasirinkti jūsų tikslinės auditorijos vietovę, kalbą ir nurodyti raktinius žodžius. Sukūrus jūsų auditorijai tinkančią reklamą belieka tik ją palesti. 

Meta reklamos kūrimas

„Meta“ reklamos – tai anksčiau vadintos „Facebook“ reklamos, šiandien apimančios ne tik „Facebook“, bet ir „Instagram“, „Messenger“ ir kitus tinklus. Tad pakalbėkime, kaip sukurti reklamą „Facebook“ ar kituose tinkluose. „Meta“ reklamoms valdyti, pirmiausiai, reikalingas „Meta Business Suite“ įrankis „Ads Manager“. Kuriant reklamą reikia išsigryninti ir pasirinkti reklamos tikslą, apsibrėžti tikslinę auditoriją, nusistatyti kasdienį ir bendrą reklamos biudžetą, pasirinkti reklamos vietas. „Meta“ reklamos – tai dažnai kuriami trumpi vaizdo įrašai, patrauklūs, aiškią žinutę nešantys vizualai, keletas vaizdų vienoje vietoje (vadinamoji karuselė), slankieji skelbimai, kolekcijos. Reklamos gali būti riboto laiko „Stories“ ir neriboto laiko „Post“ formato. Paleistas reklamas analizuoti ir valdyti galima „Meta Ads Manager“ paskyroje.

Spaudos reklamos kūrimas

Jei „Google“ ir „Meta“ reklamas galima realizuoti be jokio kitų žmonių įsiterpimo, tai išleisti reklamą spaudoje jums prireiks bendrauti bent su vienu žmogumi. Elektroniniuose ar fiziniuose laikraščiuose ar žurnaluose leidžiamos reklamos taip pat turi turėti aiškų tikslą: siekį didinti prekės ženklo žinomumą, norą pristatyti rinkai prekę ar paslaugą, skatinti veiksmą ir panašiai. Niekada netalpinkite reklamos ten, kur papuolė. Gerai pažinkite savo auditoriją ir pasirinkite tą leidinį, kuris pasieks tuos vartotojus, kurie ir yra tikslinė jūsų auditorija. Spaudoje svarbiausią vaidmenį atlieka antraštė. Ji turi būti trumpa, aiški, patraukianti dėmesį. Reklamoje naudojami vizualai negali būti prastos kokybės, nereikšmingi, neaiškūs ir nederantys su prekės ženklo vertybėmis. Reklamoje formuokite aiškią žinutę, kvieskite skaitytojus veikti.

Televizijos reklamos kūrimas

Kaip ir spaudos, taip ir televizijos reklamoms labai svarbu turėti aiškų tikslą, skleisti aiškią žinutę, orientuotis į konkrečią auditoriją. Televizijos reklamos dažniausiai trunka 10, 30 ar 60 sekundžių, todėl būkite lakoniški, aiškiai išsakykite savo idėją, pabrėžkite jos naudą vartotojams ir išskirtinumą. Vienos, universalios formulės, kaip sukurti reklamą, paprasčiausiai nėra. Vieni vartotojai geriau reaguoja į tekstines, kiti į vaizdines, o treti į video reklamas. Viskas priklauso nuo to, kokią auditoriją norite pasiekti, tad kaip turėtų atrodyti jūsų reklama viskas priklauso tik nuo jūsų kūrybiškumo ir tikslinės auditorijos.

Lauko reklamos kūrimas

Lauko reklamai, ypač klasikinei, reikia skirti išties nemažai dėmesio. Dažnai tokios reklamos stendus puošia kelis mėnesius ar metus, tad turi būti itin kokybiškos ir traukiančios dėmesį. Be abejo, labai svarbu pasirinkti tinkamą, jūsų auditoriją pasieksiančią reklamos vietą, tačiau reklaminio turinio kūrimas – ne ką mažiau svarbi darbo dalis. Reklama turi turėti aiškų tikslą, būti pritaikyta prie tikslinės auditorijos poreikių, žinutė turi būti aiški, paprasta, trumpa ir patraukianti dėmesį. Vos per kelias sekundes vartotojas nuspręs, ar reklama jį traukia ar ne, tad ši turi būti išries paveiki. Paveikumui sukurti prireiks stiprios žinutės, ryškaus ir patrauklaus vizualo, netikėtų dizaino sprendimų. 

Vaizdo reklamos kūrimas

Dažnai sulaukiame klausimo, kaip sukurti reklamą, kuri išsiskirtų iš kitų, būtų unikali ir įsimenama. Vienas iš variantų – vaizdo reklama. Tokio tipo reklama gali būti naudojama įvairiose platformose, socialiniuose tinkluose, televizijoje, ar net lauko ekranuose. Padėti sukurti vaizdo reklamą gali anksčiau aptarti žingsniai, tačiau dar vienas labai svarbus aspektas, kuris gali nulemti reklamos sėkmę – natūralumas. Vaizdo reklamose dažnai matome žmones: jie kalba, pasakoja, juda. Jei jų kalba bus dirbtina, bejausmė ir išpyškinta tarsi žirniais į sieną, tikėtina, reklama nebus sėkminga. Labai svarbu vaizdo reklamose atrasti unikalų ryšį, naudoti empatiją, žmogiškumą, atvirumą ir prieinamumą.

Sukurtos reklamos realizavimas su „ForAds“

Kaip sukurti reklamą skirtinguose kanaluose patiems jau aptarėme. Bet ką daryti ją sukūrus? Kai kurie  mano, kad reklamą realizuoti yra ne tik sunku, bet ir brangu. Skubame paneigti šį mitą „ForAds“ pavyzdžiu. Mes siūlome išties patrauklią reklaminių plotų nuomą visoje Lietuvoje. Mūsų platformoje galite rasti reklaminių plotų žemėlapį, plotų paiešką pagal ploto tipą, miestus, srautą ir kitus filtrus. „ForAds“ viskas paprasta: mes teikiame nemokamą individualią konsultaciją, patariame, atsakome į jūsų klausimus ir užsakome reklamos plotus vienoje vietoje. Patogiai, greitai ir kokybiškai.