Reklamos svarba verslo sektoriuje
Reklamos svarba pasireiškia labai skirtingose srityse. Tai gali būti potencialių klientų paieška, prekinio ženklo žinomumo didinimas, įmonės įvaizdžio gerinimas ir panašiai. Reklamos nauda pasireiškia įvairiai, priklausomai nuo kompanijos tikslų. Ši aktuali tiek nedidelėms, tiek jau pažengusioms įmonėms. Visgi, aptarkime esminius reklamos privalumus kiek plačiau.
Kokia reklamos svarba verslo augimui?
Reklama yra labai svarbi kiekvieno verslo augimui. Ji pasižymi didele privalumų gausa:
- Prekinio ženklo žinomumo didinimas;
- Paklausos skatinimas;
- Potencialių klientų informavimas apie produktą arba paslaugą;
- Pardavimų didinimas;
- Konkurencinio pranašumo didinimas;
- Klientų lojalumo stiprinimas;
- Įmonės įvaizdžio gerinimas visuomenėje;
- Naujų klientų pasiekimas;
- Vartotojų švietimas.
Įvairių privalumų greičiausiai gausu ir daugiau. Bet kokiu atveju, nuosekli ir tinkamai suplanuota reklama gali padėti tiek visiškai naujam, tiek jau gerokai pažengusiam verslui. Ši efektyviai prisideda prie prekinio ženklo žinomumo didinimo ir leidžia atrasti naujų klientų. Reklama taip pat skatina žmones pirkti, įvardydama problemą bei pasiūlydama jai sprendimą. Ši gali pagelbėti išsiskirti iš konkurentų, pristatyti naujus produktus ir paslaugas, gerinti bendrą įmonės įvaizdį visuomenėje. Kita vertus, reklama svarbi ne tik potencialiems, tačiau ir esamiems klientams, jog padidintumėte jų lojalumą.
Prekės ženklo žinomumo didinimas
Reklama yra labai svarbi prekinio ženklo žinomumo didinimui. Tai padeda potencialius klientus supažindinti su siūlomomis prekėmis arba paslaugomis. Reklama taip pat prisideda prie prekinio ženklo įvaizdžio stiprinimo. Ji efektyviai didina šio atpažįstamumą ir klientų lojalumą. Stiprus prekinio ženklo įvaizdis dažniausiai lemia didesnį vartotojų pasitikėjimą, mat daugelis asmenų nori sieti save su gerai žinomu vardu. Taigi, tinkama reklama padeda tai įgyvendinti. Įprastai rekomenduojama pasirinkti kuo daugiau skirtingų kanalų, kad pasiektumėte įvairią auditoriją. Tai prisidės prie Jūsų produkto arba paslaugos žinomumo didinimo. Žinoma, nepamirškite atlikti rinkos analizės ir išsiaiškinti tikslinės prekinio ženklo auditorijos.
Konkurencinio pranašumo didinimas
Efektyvi reklama gali padėti produktui išsiskirti iš konkurentų siūlomų prekių. Jos dėka pabrėžiamos išskirtinės savybės, privalumai bei įvairūs naudingi sprendimai, kuriuos siūlote savo klientams. Pavyzdžiui, reklama gali akcentuoti, kad Jūsų produktas yra ekologiškas. Žmonės, kuriems tai svarbu, greičiausiai nuspręs pasirinkti šią prekę, o ne siūlomą konkurentų. Efektyvi reklama taip pat padeda kurti prekinio ženklo istoriją ir emocinį ryšį su klientais. Dažniausiai šis aspektas pagelbėja išsiskirti iš konkurentų.
Efektyvus pardavimų didinimas
Pardavimų didinimas yra viena iš esminių reklamos funkcijų. Įprastai vartotojai yra skatinami pirkti labai įvairiais būdais. Tai gali būti nemokamas prekių pavyzdžių platinimas, akcijos, konkursai, dovanos ir panašiai. Reklama taip pat padeda informuoti potencialius klientus apie tam tikrų produktų arba paslaugų egzistavimą, jų privalumus bei naudojimo būdus. Ši naudinga ir pačios paklausos skatinimui. Reklama gali sukurti poreikį tam tikriems produktams arba paslaugoms. Dažniausiai tam naudojami įvairūs psichologiniai ir emociniai argumentai, kurie skatina klientus pirkti. Tinkama reklama taip pat yra puikus būdas informuoti vartotojus apie akcijas, specialius pasiūlymus ir naujienas. Tai gali paskatinti greitesnius pirkimo sprendimus. Taigi, kaip matote, reklama pasižymi nemenka privalumų gausa.
Kokia yra reklamos svarba dideliam ir mažam verslui?
Reklama yra vienodai svarbi tiek dideliam, tiek mažam verslui. Visgi, ši gali pagelbėti skirtingose situacijose. Taigi – kokia reklamos svarba mažam verslui? Pradėkime nuo to, kad ji padeda didinti prekinio ženklo žinomumą. Tai sukuria pradinį klientų srautą, pritraukia dėmesį ir leidžia žengti toliau. Visgi, dažniausiai maži verslai neturi didelio biudžeto. Taigi, labai svarbu suprasti savo tikslinę auditoriją bei pasitelkti tinkamus sklaidos kanalus. Reklama taip pat gali padėti kurti vartotojų pasitikėjimą. Tai ypatingai svarbu naujai įsikūrusioms įmonėms. Anksčiau minėtas konkurencinio pranašumo didinimas yra dar vienas mažų verslų siekis. Nedidelės įmonės reklamos dėka gali pabrėžti savo unikalumą.
Kita vertus, reklama ne ką mažiau svarbi jau pažengusiems verslams. Ji gali padėti plėstis ir žengti į naujas rinkas. Be to, tinkama reklama padeda išlaikyti klientų lojalumą bei stiprinti prekinio ženklo įvaizdį. Vartotojų akyse šis tampa aukštos kokybės ir patikimumo simboliu. Efektyvi reklama taip pat gali padėti kovojant su konkurentais. Be to, ši yra puikus būdas pranešti apie naujus įmonės produktus arba paslaugas.
Sėkmingų reklamos kampanijų pavyzdžiai
Pateikiame kelis pavyzdžius, kurie padės suprasti reklamos svarbą:
1 pavyzdys. Nedidelė ekologiškų maisto produktų parduotuvė nusprendė, jog nori padidinti savo prekinio ženklo žinomumą ir pritraukti naujų klientų. Kurdami reklamos kampanijos strategiją, jie atsižvelgė į tikslinę savo auditoriją. Kadangi parduotuvė buvo įsikūrusi nedideliame miestelyje, įmonė nusprendė susitelkti į vietinius gyventojus, kurie vartoja ekologišką ir sveiką maistą. Tam jie pasitelkė kelis skirtingus sklaidos kanalus – socialinius tinklus bei lauko reklamą. Turinio kūrimas Instagram ir Facebook platformose padėjo didinti prekinio ženklo žinomumą. Tuo tarpu, lauko reklama prisidėjo prie naujų klientų paieškų vietinėje rinkoje. Visgi, tai dar ne viskas. Reklamos projektai buvo naudojami įvairiose kavinėse ir sporto klubuose. Tai padėjo pasiekti sveiką gyvenseną propaguojančius žmones. Per pirmuosius 3 mėnesius įmonės socialinių tinklų sekėjų skaičius išaugo 50%, o parduotuvėje apsilankė 30% daugiau klientų. Pardavimai padidėjo net 40%. Taigi, įmonė pasiekė savo tikslus, mat pritraukė naujų klientų ir padidino prekinio ženklo žinomumą.
2 pavyzdys. Tarptautinė telekomunikacijų kompanija nusprendė, kad nori padidinti prekinio ženklo žinomumą globaliu mastu ir stiprinti savo kaip lyderio įvaizdį šioje srityje. Kurdami reklamos strategiją jie atsižvelgė į vartotojus, kurie ieško pažangių sprendimų ir kokybiškų ryšio paslaugų. Reklamai buvo pasitelkti skirtingi sklaidos kanalai – socialiniai tinklai, televizija, lauko reklama, renginiai ir konferencijos. Skirtingų šalių influenceriai padėjo didinti prekinio ženklo žinomumą visame pasaulyje. Tuo tarpu, televizija pagelbėjo pabrėžti teikiamų paslaugų kokybę ir išskirtinumą. Įvairūs reklaminiai stendai buvo pasitelkiami skirtinguose didžiuosiuose miestuose. Tai taip pat prisidėjo prie žinomumo didinimo. Be to, įmonė nuolat dalyvavo konferencijose ir parodose, kuriose pristatė savo paslaugas, leido vartotojams susipažinti su siūlomomis inovacijomis, kūrė ryšius. Per pirmuosius 6 kampanijos mėnesius sekėjų skaičius socialiniuose tinkluose išaugo 60%. Tai prisidėjo prie prekinio ženklo žinomumo didinimo visame pasaulyje. Produktų pristatymo renginiai ir televizija pritraukė tūkstančius naujų susidomėjusių klientų. Tai taip pat leido įtvirtinti savo kaip lyderio poziciją telekomunikacijų srityje. Didėjantis klientų susidomėjimas, pasitikėjimas ir lojalumas prisidėjo prie išsikeltų tikslų pasiekimo.
3 pavyzdys. Tarptautinė elektronikos kompanija nusprendė, jog nori stiprinti klientų lojalumą ir skatinti pakartotinius pirkimus. Tiksline auditorija čia tapo šio prekinio ženklo gerbėjai, kurie jau buvo įsigiję produktų. Kampanijos metu buvo sukurta speciali lojalumo programa, kuri siūlė taškus už kiekvieną apsipirkimą. Juos buvo galima iškeisti į nuolaidas ir nemokamus produktus. Lojalumo programa taip pat apėmė specialius asmeninius pasiūlymus ištikimiausiems. Elektronikos kampanija pasitelkė ir naujienlaiškius. Elektroniniu paštu klientams buvo siunčiami laiškai su specialiais pasiūlymais, išskirtinėmis akcijomis bei naujienomis. Reklamai taip pat pasitelkti socialiniai tinklai. Juose įmonė dalinosi klientų atsiliepimais ir įvairiais konkursais. Per 6 pirmus kampanijos mėnesius prie lojalumo programos prisidėjo tūkstančiai pirkėjų. Vidutinis programos narių pirkimų skaičius padidėjo net 30%. Pakartotinių pirkimų skaičius išaugo 40%, mat buvo skatinamas klientų sugrįžimas. Asmeniniai pasiūlymai prisidėjo prie didesnio teigiamų atsiliepimų skaičiaus ir vartotojų pasitenkinimo. Taigi, kompanijai pavyko pasiekti savo tikslus.
Reklamos nauda dabar ir seniau
Reklama visuomet buvo viena iš svarbiausių verslo strategijos dalių. Visgi, jos formos, naudojamos technologijos bei poveikis sparčiai keitėsi bėgant laikui. Pavyzdžiui, anksčiau reklamai įmonės dažniausiai pasitelkdavo televiziją, radiją, laikraščius ir žurnalus. Nors tai buvo pagrindiniai kanalai klientams pasiekti, kartais jie buvo apriboti geografine prasme. Šiais laikais reklamai dažniausiai pasitelkiami skirtingi socialiniai tinklai. Tai leidžia pasiekti platesnę ir įvairesnę auditoriją. O štai lauko reklama buvo naudojama tiek anksčiau, tiek dabar. Kita vertus, prie pagrindinių skirtumų taip pat galima pridėti tikslinės auditorijos nustatymą. Anksčiau reklama buvo platesnė, mat trūko galimybių perprasti potencialius klientus. Tuo tarpu, šiuolaikinės technologijos leidžia tiksliai nustatyti savo auditoriją. Tai padidina reklamos efektyvumą ir mažina jos išlaidas. Kita vertus, svarbu paminėti, jog anksčiau įvertinti kampanijos sėkmę užtrukdavo ilgesnį laiką. Tam buvo naudojamos pardavimų ataskaitos, klientų apklausos ir panašiai. Šiais laikais egzistuoja daugiau įrankių, kurie gali padėti reaguoti greičiau. Taigi, kaip galite matyti, dabartinė reklama yra gerokai patobulėjusi. Kita vertus, konkurencija tarp įmonių tik didėja, todėl šios reikšmė tikrai nemažėja.