Geriausios lietuviškos reklamos: nuo TV iki lauko reklamų
Geriausios lietuviškos reklamos yra itin skirtingos. Jų galima rasti tiek televizijoje, tiek socialiniuose tinkluose arba spaudoje. Nemažai sėkmingų reklamų gausu ir lauko stenduose. Kai kurios iš jų gavo specialius apdovanojimus, o kitos, nors nieko nelaimėjo, buvo itin įsimintinos žmonėms. Taigi, aptarkime kokios lietuviškos reklamos yra labiausiai pasisekusios skirtinguose sklaidos kanaluose.
Geriausios TV lietuviškos reklamos
Geriausios lietuviškos televizijos reklamos yra ganėtinai skirtingos. Vienas iš senesnių pavyzdžių – tai 2008 metais lietuviškos reklamos festivalyje „ADrenalinas“ geriausiu darbu pripažintas reklaminis klipas „Detektorius“. Kuo jis toks ypatingas? Šis reklaminis klipas buvo įvertintas dėl savo kūrybiškumo, šmaikštumo ir gebėjimo sudominti jaunąją auditoriją. Reklamą galite peržiūrėti čia: https://www.youtube.com/watch?v=XAZHg-UBiE0.
Televizinėje reklamoje dažniausiai svarbi istorija. Tačiau ji taip pat turi būti neperkrauta vaizdiniu triukšmu. Vienas iš geriausių to pavyzdžių yra „Huawei“ minutės trukmės istorija apie vienišą berniuką, kuris laukia, kol kiti šeimos nariai paliks ramybėje savo išmaniuosius įrenginius. Tai ypatingai Lietuvos gyventojams patikusi reklama, vidutiniškai vertinama 9,55 balais iš 10. Kuo ji tokia išskirtinė? Reklama perteikia itin aktualią ir pritraukiančią istoriją. Dar vienas jos privalumas – lėtumas. Vaizdai keičiasi ganėtinai lėtai, o tai padeda kurti jaudinantį siužetą.
Dar vienas puikus pavyzdys – tai „Maxima“ reklama „Mažos kainos – dideli stebuklai“. Jos metu yra vaizduojami kasdieniai žmonių gyvenimo momentai, kurie transformuojasi į stebuklus. Pavyzdžiui, „Maximos“ prekės vaikams padeda pagaminti skanų patiekalą. Tai prisideda prie nedidelių stebuklų kūrimo namuose. Kodėl ši reklama yra tokia išskirtinė? Žiūrovams ji turi stiprų emocinį poveikį. Be to, pasitelkta pasakų stilistika padėjo pritraukti tiek jaunesnių, tiek vyresnių asmenų dėmesį.
Geriausios lietuviškos socialinės reklamos
Geriausios lietuviškos socialinės reklamos titulą būtų galima įteikti 2012 metais sukurtai „Gelbėkit vaikus“ kampanijai. Pirmąsias 30 reklamos sekundžių ekrane rodomas vyras, kurio automobilis neužsiveda. Vėliau jis išsitraukia kelnių diržą ir ima mušti transporto priemonę. Pagrindinė reklamos žinutė štai tokia – „Diržu nepaklusnaus automobilio neužvesi. Kodėl vis dar manai, kad tai geriausias būdas auklėti savo vaiką?“. Kuo ši kampanija tokia unikali? Pradėkime nuo to, kad ji naudoja „prasmės apvertimo“ kūrybinę strategiją. Tai reiškia, jog vaizdiniais, siužetiniais arba tekstiniais elementais auditorijai iš pradžių sukuriamas tam tikras prasminių asociacijų laukas, o po to jis sugriaunamas ir apverčiamas. Šiuo atveju, reklamos pradžioje atrodo, kad ji bus susijusi su automobiliu. Visgi, kaip paaiškėja vėliau, tai socialinė kampanija, kurios tikslas yra sužadinti dėmesį į smurto prieš vaikus problemą. Siužeto „apsivertimas“ sukuria stiprų įspūdį žiūrovui bei sustiprina pačią reklamos žinutę. Tai tartum parodo, jog mušti vaiką yra taip pat beprasmiška, kaip ir automobilį. Pačią reklamą galite peržiūrėti čia: https://www.youtube.com/watch?v=24qvoha46vk.
Dar vienas puikus socialinės reklamos pavyzdys – tai „Lygink rūbus, ne žmones“ kampanija. Ji orientuota į kovą su stereotipais ir diskriminacija darbo rinkoje. Reklama siekia atkreipti dėmesį į tai, kaip dažnai žmonės yra vertinami ne pagal savo sugebėjimus, bet pagal išankstines nuostatas. Kuo ji tokia išskirtinė? Ši socialinė reklama pasitelkia pozityvų ir įkvepiantį požiūrį, skatina empatiją. Ji taip pat subtiliai, bet efektyviai perteikia norimą žinutę. Reklamą galite peržiūrėti čia: https://www.youtube.com/watch?v=qwSl6jQq9pQ.
Kitas puikus pavyzdys – tai „Mamų unijos“ reklama „Vėžio šauktiniai“. Ji buvo sukurta siekiant atkreipti dėmesį į onkologinėmis ligomis sergančius vaikus. Nors reklama visuomenėje sukėlė nemažai diskusijų, o žmonės šią vertino kaip itin liūdną, kampanija vis tiek buvo sėkminga. Kuo ji išsiskyrė iš kitų? Visų pirma, reklama turėjo itin didelį emocinį poveikį, kalbėdama apie sergančius vaikus ir su iššūkiais susiduriančius šių tėvus. Ji taip pat prisidėjo prie empatijos skatinimo visuomenėje, aiškiai perteikė norimą žinutę.
Geriausios lietuviškos interneto reklamos
Viena iš geriausių lietuviškų interneto reklamų – tai „Vytautas Mineral Water“ kampanija, sukurta garsaus režisieriaus Tado Vidmanto. Svarbu paminėti, kad ji išpopuliarėjo ne tik mūsų šalyje, tačiau ir užsienyje. Pavyzdžiui, „YouTube“ platformoje šiuo metu reklama turi virš 4 milijonų peržiūrų. Kuo ji tokia išskirtinė? Reklama nėra panaši į įprastas kampanijas, todėl labai greitai patraukė žmonių dėmesį. Ji pasižymi kūrybiškumu, drąsa ir šiek tiek provokuojančiu turiniu. Reklamos anglišką versiją galite peržiūrėti čia: https://www.youtube.com/watch?v=nITLob098W8.
Dar vienas sėkmingos reklamos pavyzdys yra „ADrenalinas“ festivalyje auksą laimėjusi „Dansu Dansu“ – Omnitel 0ct kampanija. Kuo ji tokia išskirtinė? Kampanija siekė pritraukti žmonių dėmesį, panaudodama šiuolaikines technologijas ir socialinius tinklus. Reklamos sėkmės paslaptis – gebėjimas efektyviai įtraukti vartotojus per interaktyvius sprendimus.
Svarbu paminėti, jog vienas iš sėkmingiausių reklamų Lietuvoje dažniausiai kuria Tele2. Pavyzdžiui, „La Familia“ kampanija buvo transliuojama tiek televizijoje, tiek „YouTube“ kanale. Kuo reklama tokia išskirtinė? Ji sukūrė personažų šeimą, kurioje kiekvienas narys atspindėjo tam tikrus vartotojų arba elgesio tipus. Reklamos turinys buvo paremtas juokingomis situacijomis, kurios skatindavo žmonių susidomėjimą. Personažai, humoras ir paprastumas buvo pagrindiniai šios kampanijos sėkmės akcentai. Vieną iš reklamų galite peržiūrėti čia: https://www.youtube.com/watch?v=Vw-El5stuKI.
Geriausios lietuviškos lauko reklamos
Vienas iš sėkmingiausių lietuviškos lauko reklamos pavyzdžių – tai „Lidl“ kampanija su Arvydu Saboniu. Ji buvo pasitelkta būtent tuo metu, kai šie prekybos centrai atvėrė duris Lietuvoje. Pasak specialistų, praėjus vos trims mėnesiams nuo kampanijos pradžios, ji pasiekė aukščiausią įsimenamumo indeksą per visą Lietuvos reklamos istoriją. Abejonių nėra, jog prie sėkmingo starto stipriai prisidėjo mūsų šalyje puikiai žinomas Arvydo Sabonio veidas. Reklamos pagrindinė mintis taip pat atspindėjo „Lidl“ verslo filosofijos esmę – aukštos kokybės produktus už prieinamas kainas.
Dar viena sėkminga lauko reklama – tai „Maxima“ kampanija „Ačiū herojams“, kuri buvo sukurta pandemijos metu. Kuo ji išskirtinė? Reklama sukūrė stiprų emocinį ryšį, skatindama žmones įvertinti tuos asmenis, kurie sunkiai dirbo pandemijos metu. Ji buvo rodoma idealiu laiku, kai visuomenė ypač vertino pagrindinių paslaugų teikėjus. Kampanija taip pat pabrėžė solidarumo ir bendrystės svarbą, pasižymėjo autentiškumu bei nuoširdumu.
Itin sėkminga kampanija taip pat gali pasigirti „Telia Lietuva“. Jos reklama „Daugiau gyvenimo“ tapo geriausia inovatyvia kampanija pasaulyje, nurungusia virš 70 kitų šalių. Tai išties įspūdingas įvertinimas, rodantis itin didelį pasisekimą. Kaip jau minėjome anksčiau, kampanija išsiskyrė savo interaktyvumu. Pavyzdžiui, laukdami autobusų stotelėse, „bluetooth“ ryšio pagalba žmonės galėjo klausytis ir šokti pagal savo mėgstamą muziką.
Apskritai kalbant, lauko reklama yra viena iš efektyviausių priemonių, norint pritraukti naujų klientų, pristatyti savo prekinį ženklą ir pan. Taigi nenuostabu, jog šią į savo kampanijas įtraukia daugelis įmonių. Jeigu Jus domina reklamos plotų nuoma Lietuvoje, susisiekite su forads.lt. Čia gausite platų reklamos plotų nuomos pasirinkimą išskirtinėms lauko reklamoms.
Geriausios lietuviškos spaudos reklamos
Viena iš geriausių lietuviškų spaudos reklamų – tai festivalyje „ADrenalinas“ auksinę strėlę laimėjusi „MTV Baltic Žaislai“. Kampanija išsiskyrė savo drąsa ir gebėjimu pritraukti jaunų žmonių dėmesį. Tačiau tai ne vienintelė sėkmės istorija spaudos reklamoje. „Lousy Hunters“ kampanija tame pačiame festivalyje yra laimėjusi sidabrinę strėlę už kūrybiškiausią produktų reklamą spaudoje. Kuo ji tokia išskirtinė? Reklama buvo sukurta su atsiliepimais apie produktų privalumus, naudojant vizualines metaforas ir itin aiškią žinutę. Dizaino sprendimais išsiskyrė ir „ADrenalinas“ festivalyje bronzinę strėlę laimėjusi „Not Perfect Kalėdų atvirukas“ kampanija. Kaip atspindi pavadinimas, reklama buvo skirta šventiniam laikotarpiui. Ji išsiskyrė savo kūrybingu požiūriu ir vizualiai patraukliu dizainu.
Geriausios lietuviškos video reklamos
Viena iš geriausių lietuviškų video reklamų išlieka „Tele2“ kampanija „Ir turtuoliai taupo“. Pasitelkiant humorą reklamoje rodoma, jog net itin turtingi žmonės renkasi įmonės paslaugas dėl patrauklių kainų. Kampanija buvo itin populiari visoje Lietuvoje ir sulaukė didelės auditorijos dėmesio. Vieną iš reklamų galite peržiūrėti čia: https://www.youtube.com/watch?v=sA9Kuh_WsRI.
Kitas puikus sėkmingos kampanijos pavyzdys – tai 2004 metais agentūros „DDB Vilnius“ telekomunikacijų bendrovei „Omnitel“ sukurta reklama „Pantera“. Kuo ji išskirtinė? Reklamoje pagrindine veikėja pasirinkta juoda pantera, kuri reprezentuoja „Omnitel“ ryšio paslaugų greitį ir patikimumą. Tuo bandyta pasakyti, kad įmonės ryšys yra toks stiprus bei galingas, kaip šis grakštus, tačiau pavojingas gyvūnas. Kampanija iš kitų išsiskyrė savo kūrybiškumu, vizualiniu patrauklumu ir simbolika. Reklamą galite peržiūrėti čia: https://www.youtube.com/watch?v=9enMCRgcuV4.
Dar viena sėkminga lietuviška reklama yra „Švyturys“ prekinio ženklo „Tėve“ video. Kuo ji tokia išskirtinė? Reklamoje pabrėžiamas „Švyturio“ prekinio ženklo ilgaamžiškumas, įsišaknijusios tradicijos ir didelė svarba lietuviškoje kultūroje. Reklamos ir kūrybiškumo mokyklos „The Atomic Garden“ organizuojamame renginyje ji pelnė 3 vietą. Kampanija buvo itin sėkminga dėl to, jog sugebėjo pozicionuoti „Švyturys“ prekinį ženklą kaip neatsiejamą Lietuvos kultūros dalį. Tai sustiprino įmonės įvaizdį. Reklamą galite peržiūrėti čia: https://www.youtube.com/watch?v=iCFCFLehMV0.
Šiais socialinių tinklų laikais kūrybiškos ir išskirtinės video reklamos populiarėja vis labiau. Forads.lt yra ta vieta, kur Jūsų turimą reklamos viziją galime paversti tikrove. Reklaminiai vaizdo klipai dabar yra itin populiarūs, todėl nepraleiskite progos efektyviai kampanijai sukurti.
Geriausios renginių rėmimo lietuviškos reklamos
Viena iš geriausių renginių rėmimo reklamų – tai „Švyturys“ kampanija „Eurobasket 2011“. Jos metu pasitelktos labai įvairios strategijos. Reklamai buvo kuriami plakatai, vaizdo klipai ir net specialūs interneto tinklapiai. Pavyzdžiui, fanai buvo kviečiami mesti sau iššūkį bei pasižadėti jį įvykdyti, jeigu Lietuvos vyrų krepšinio rinktinė laimės auksą. Raštu arba vaizdo įrašu užfiksuotą pažadą reikėjo įkelti į specialiai tam sukurtą interneto svetainę. Visos kampanijos metu „Švyturys“ pozicionavo save kaip Lietuvos krepšinio alų. Tai itin prisidėjo prie jų prekinio ženklo stiprinimo rinkoje.
Dar vienas puikus pavyzdys yra „Rimi“ organizuojamas ir remiamas Vilniaus maratonas. Per ilgą laiką renginys stipriai prisidėjo prie kintančio visuomenės požiūrio į sveiką gyvenseną. Kampanijos metu „Rimi“ pasitelkia įvairias reklamas, kurios yra orientuotos į sveiką gyvenimo būdą ir mitybą. Prekinis ženklas taip pat siūlo „Rinkis sveikiau“ produktų kategoriją. Paties renginio metu „Rimi“ organizuoja įvairias veiklas ir iniciatyvas. Ši kampanija itin prisidėjo prie prekinio ženklo vertybių stiprinimo bei žinomumo didinimo.
„Coca-Cola“ organizuojamas ir remiamas „Kalėdų karavanas“ yra dar vienas sėkmingos reklamos pavyzdys. Specialiai papuošti sunkvežimiai kalėdiniu laikotarpiu keliauja per įvairius Lietuvos miestus, dalina dovanas ir kuria šventinę atmosferą. Kampanijos tikslas yra stiprinti emocinį ryšį tarp „Coca-Cola“ prekės ženklo bei šventinės nuotaikos. Reklama taip pat itin prisideda prie įmonės įvaizdžio gerinimo visuomenėje.
Geriausios radijo lietuviškos reklamos
Kaip atrodo geriausia mūsų šalies radijo reklama? Vienas iš puikių pavyzdžių – tai lietuviškos reklamos festivalyje „ADrenalinas“ bronzinę strėlę laimėjusi „AUDI „Vėliau – radijas“. Reklamos siužetas yra ganėtinai paprastas. Ji prasideda nuo keistų automobilio garsų, pavyzdžiui, variklio ūžimo. Tačiau staiga šie nutrūksta ir pasigirsta radijo pranešėjo balsas, sakantis, jog gerai, kad šį kartą klausotės radijo, tačiau nepamirškite vairuodami sutelkti dėmesio į kelią. Kuo reklama taip išsiskiria iš kitų? Ji pasitelkia netikėtumo efektą ir labai subtiliai primena apie saugumą kelyje, tokiu būdu išmintingai perteikdama norimą žinutę.