Reklamos statistika – efektyviam marketingo strategijos įgyvendinimui
Reklamos statistika yra vienas iš svarbiausių etapų efektyviam marketingo strategijos įgyvendinimui. Ji pasižymi didele privalumų gausa ir suteikia nemažai informacijos apie tikslinę auditoriją bei pačios kampanijos efektyvumą. Reklamos duomenų rinkimui ir analizei dažniausiai naudojami itin skirtingi įrankiai bei rodikliai. Įprastai tokias paslaugas siūlo agentūros ir asmenys, kurie specializuojasi šioje srityje.
Reklamos statistikos reikšmė
Reklamos kampanijos statistika – tai labai svarbus elementas kuriant marketingo strategiją. Ji leidžia suprasti, kaip efektyviai vykdoma reklama. Visgi, statistikos reikšmė yra gerokai didesnė:
Analizuodama reklamos statistiką įmonė gali geriau paskirstyti savo biudžetą investuodama į pačią efektyviausią kampaniją;
Reklamos analizė padeda tobulinti rinkodaros strategijas;
Rinkodaros analizė taip pat leidžia palyginti savo kampanijos rezultatus su konkurentais. Tai padeda geriau suprasti vyraujančias tendencijas ir prisitaikyti prie rinkos;
Rinkodaros statistika padeda perprasti savo tikslinę auditoriją.
Taigi, nors viena iš esminių reklamos statistikos užduočių yra pagelbėti nustatyti efektyviausią strategiją – tai tikrai ne vienintelis šios privalumas. Visgi, patiems atlikti analizę gali būti sudėtinga. Tokiu atveju verta kreiptis į šias paslaugas siūlančius specialistus.
Naudinga reklamos statistika Lietuvoje ir pasaulyje
Nuo 2021 metų maždaug 63% įmonių padidino savo skaitmeninės rinkodaros biudžetus;
„Facebook“ ir „Google“ reklamų grąžos rodiklis yra didžiausias iš visų mokamų kanalų;
SEO užtikrina vieną iš geriausių rinkodaros specialistų investicijų grąžos galimybių;
93% vartotojų prieš priimdami sprendimą pirkti skaito atsiliepimus internete;
Tik 25% vartotojų ieško antrajame paieškos sistemos rezultatų puslapyje;
„Google“ valdo net 91% paieškos sistemų rinkos;
Tinklaraštį rašantys prekės ženklai sulaukia 55% didesnio lankytojų srauto;
Rodomosios reklamos didina prekinio ženklo žinomumą net 80%;
Tik 46% vartotojų žiūri vaizdo įrašus iki galo;
Beveik 60% vartotojų nerekomenduotų įmonės, kurios mobilioji svetainė yra prastai sukurta;
Lietuvoje populiariausi reklamos kanalai yra socialiniai tinklai, vietinės naujienų svetainės ir „Google Ads“;
Vyresnei auditorijai geriausiais reklamos kanalais išlieka radijas ir televizija;
2023 metais pasaulinės reklamos išlaidos siekė net apie 700 milijardų JAV dolerių;
Lauko stendai turi labai didelį pasiekiamumą. Tyrimai rodo, kad per savaitę juos pamato apie 70% gyventojų;
Lauko reklamos stendai turi aukštą įsimenamumo rodiklį;
Vidaus stendų reklama dažnai turi ilgesnį kontaktą su auditorija;
2023 metais reklamos išlaidos Lietuvoje viršijo 100 milijonų eurų;
Lauko reklama itin efektyvi intensyvaus eismo vietose;
„Facebook“, „Instagram“, „Youtube“, „TikTok“ ir „LinkedIn“ išlieka populiariausiais socialiniais tinklais reklamai;
Trumpi vaizdo klipai (pvz. Instagram reels) tampa ypač efektyvia reklama;
Mikro-influenceriai (su mažesniu, tačiau labai įsitraukusiu sekėjų skaičiumi) tampa vis populiaresni;
Daugiau nei 55% rinkodaros dabar yra skaitmeninė;
Vartotojai išleis net 50% daugiau per vieną užsakymą, jeigu įmonė reguliariai reaguos į atsiliepimus;
Pamatę blogą atsiliepimą vartotojai svetainėje praleidžia net 500% daugiau laiko;
Iš paieškos užklausų gaunamų nuorodų konversijos rodiklis yra 15%;
92% raktažodžių per mėnesį sulaukia mažiau nei 10 paieškų;
Vidutinis „Google“ skelbimų paspaudimų rodiklis yra 18%.
Reklamos duomenų rinkimas
Reklamos duomenų rinkimas yra bene svarbiausias procesas, siekiant suprasti savo kampaniją ir pritaikyti efektyviausią strategiją. Taigi – kaip tai įgyvendinti tinkamai?
Pradėkite nuo aiškių tikslų nustatymo. Svarbu apibrėžti, ką norite pasiekti savo reklamos kampanijomis. Tai gali būti pardavimų didinimas, prekės ženklo žinomumo gerinimas ir panašiai;
Pasirinkite konkrečius rodiklius, kurie padės įvertinti kampanijų sėkmę. Šių gausu tikrai įvairių. Tai gali būti paspaudimų rodiklis (angl. CTR), konversijų rodiklis (angl. conversion rate), pasiekiamumas (angl. reach), įsitraukimas (angl. engagement) ir panašiai. Pavyzdžiui, CTR leidžia įvertinti, kaip gerai reklama pritraukia žmonių dėmesį bei skatina veiksmą. Aukštas paspaudimų rodiklis signalizuoja, jog kampanijos strategija yra aktuali vartotojams ir tinkamai nutaikyta į tikslinę auditoriją. Tuo tarpu, konversijų rodiklis yra labai reikšmingas dėl kelių priežasčių. Visų pirma, jis parodo kaip efektyviai kampanija pasiekia savo tikslus. Be to, aukštas konversijų rodiklis dažniausiai lemia geresnę investicijų grąžą. Jis taip pat padeda įvertinti produkto arba paslaugos atitikimą rinkos poreikiams. Visgi, skirtingų rodiklių egzistuoja ir gerokai daugiau. Taigi, svarbu pasirinkti Jums tinkamus;
Tuomet galima pereiti prie duomenų rinkimo įrankių. Šių taip pat gausu įvairių. Tai gali būti „Google Analytics“, „CRM“ sistemos, „Facebook Ads Manager“ ir panašiai. Kuo išsiskiria nurodyti variantai? Google Analytics yra bene esminis įrankis reklamos kampanijoms, nes suteikia išsamius duomenis apie svetainės lankytojų elgesį. Pavyzdžiui, tai gali būti puslapio peržiūros, tinklapyje praleistas laikas arba sesijų skaičius. Be to, Google Analytics suteikia išsamius duomenis apie Jūsų auditoriją. Šis įrankis taip pat padeda gauti reikalingą informaciją realiuoju laiku, o tai leidžia greitai reaguoti į kampanijos rezultatus bei atlikti pakeitimus. Tuo tarpu, CRM (angl. Customer Relationship Management) yra labai svarbus dėl kelių priežasčių. Visų pirma, šis įrankis suteikia platformą, kurioje saugomi klientų duomenys. Be to, tai leidžia lengviau skirstyti žmones pagal įvairius kriterijus, pavyzdžiui, elgesį, pirkimo istoriją ir panašiai. CRM duomenys taip pat padeda sukurti labiau personalizuotas reklamas. Visgi, tai ne vienintelis galimas pasirinkimas. Facebook Ads Manager yra dar vienas dažnai naudojamas įrankis. Visų pirma, jis suteikia galimybę labai tiksliai nustatyti savo tikslinę auditoriją. Be to, svarbu nepamiršti, kad Facebook turi didelį aktyvių vartotojų skaičių visame pasaulyje. Taigi, tai padeda pasiekti itin plačią auditoriją. Facebook Ads Manager taip pat palaiko įvairius reklamos formatus. Tad kaip galite matyti, skirtingų variantų tikrai netrūksta;
Galiausiai belieka paleisti savo kampaniją. Tuomet pradedamas duomenų rinkimas, naudojant pasirinktus rodiklius. Galiausiai atliekama analizė, kuri padeda suprasti kampanijos efektyvumą. Atsižvelgiant į gautus duomenis galima atlikti tam tikrus pakeitimus.
Reklamos statistikose analizuojami duomenys
Kaip jau minėjome kiek anksčiau, reklamos kampanijos sėkmę galima vertinti pasirenkant skirtingus rodiklius:
Konversijų skaičius (angl. conversions). Tai veiksmai, kuriuos norite, kad vartotojas atliktų po reklamos paspaudimo, pavyzdžiui, pirkimas. Konversijų skaičius yra tiesioginis kampanijos efektyvumo rodiklis;
Konversijų rodiklis. Jis parodo kokia dalis vartotojų, paspaudusių ant reklamos, atliko norimą veiksmą;
Parodymų skaičius (angl. impressions). Tai rodo kiek kartų reklamą pamatė vartotojai. Šis rodiklis padeda įvertinti pasiekiamumą;
Paspaudimų skaičius (angl. clicks). Jis parodo kiek kartų vartotojai paspaudė ant reklamos. Tai padeda įvertinti žmonių susidomėjimą;
Investicijų grąža (angl. Return on investment). Tai parodo kokią grąžą gaunate iš savo investicijų į reklamą;
Įsitraukimas. Jis apima įvairius vartotojų veiksmus, tokius kaip patiktukai, komentarai ir panašiai;
Kaina už paspaudimą (angl. Cost per click). Šis rodiklis parodo kiek vidutiniškai kainuoja vienas paspaudimas ant reklamos. Žemas CPC signalizuoja apie efektyvų biudžeto panaudojimą;
Kaina už konversiją (angl. Cost per acquisition). Tai parodo kiek kainuoja viena konversija. Žemas CPA signalizuoja apie efektyvų biudžeto panaudojimą.
Žinoma, skirtingų rodiklių egzistuoja gerokai daugiau. Taigi, svarbu pasirinkti labiausiai Jums tinkamus, atsižvelgiant į turimą marketingo strategiją, sklaidos kanalą ir panašiai.
Reklamos statistikos pritaikymas rinkodaros strategijoms
Reklamos statistika yra neatsiejama marketingo strategijų kūrimo ir tobulinimo dalis. Kaip ji gali būti pritaikyta rinkodaroje? Visų pirma, tai padeda nustatyti tikslinę savo paslaugos arba produkto auditoriją. Kita vertus, surinkti duomenys taip pat pagelbėja vertinant pačią geriausią kampanijos strategiją. Reklamos statistika praverčia ir skirstant rinkodaros biudžetą. Be to, ši taip pat naudinga kuriant personalizuotas reklamas, kurios atitinka individualius vartotojų poreikius. Kita vertus, surinkti duomenys gali padėti ir tobulinant patį produktą. Šie taip pat naudingi konkurencinei analizei. Be to, reklamos statistika gali padėti prognozuoti būsimus vartotojų elgesio pokyčius. Tai pagelbėja kuriant ilgalaikes strategijas. Bet kokiu atveju, statistikos pritaikymo galimybės rinkodaroje yra išties plačios. Tai taip pat padeda pasirinkti labiausiai tinkamą kanalą reklamai. Vienas iš įrankių, kuris gali pagelbėti įgyvendinti atnaujintas rinkodaros kampanijas – tai forads.lt. Kaip jau minėjome kiek anksčiau, reklamos plotų nuoma dažniausiai yra puikus pasirinkimas, mat tokia strategija pasižymi aukštu pasiekiamumu ir įsimenamumu.
Kas gali pateikti reklamos statistiką ir duomenų analizę?
Reklamos statistiką ir duomenų analizę dažniausiai teikia agentūros bei asmenys, kurie specializuojasi šioje srityje. Statistinius duomenis apie reklamos išlaidas, rinkos dydį ir kitus svarbius rodiklius taip pat galima rasti Lietuvos statistikos departamento puslapyje.