Reklamos išlaidos – ką svarbu apie jas žinoti?
Reklamos išlaidos – tai sąnaudos, susijusios su prekių bei paslaugų reklamavimu ir prekinio ženklo žinomumo didinimu. Jos gali būti itin skirtingos. Reklamos išlaidos apima sklaidos kanalus, atlygį prie konkrečios kampanijos prisidėjusiems darbuotojams, įvairių akcijų metu nemokamai atiduodamą produkciją ir panašiai. Visgi, norint efektyviai paskirstyti turimą biudžetą, sąnaudas svarbu prognozuoti iš anksto. Tai gali reikšti ankstesnių kampanijų arba konkurentų analizę, rinkos tyrimus ir panašiai. Bet kokiu atveju, egzistuoja nemažai papildomos informacijos, kurią pravartu žinoti apie reklamos išlaidas. Taigi, aptarkime pačius svarbiausius aspektus.
Kas yra reklamos išlaidos?
Kas yra reklamos išlaidos? Tai pinigai, kuriuos verslas išleidžia savo paslaugų, produktų ar prekinio ženklo reklamavimui. Šios išlaidos apima itin skirtingas sritis, pavyzdžiui, įvairius sklaidos kanalus, nemokamai atiduodamą produkciją, prizus. Įprastai įmonės dalį pinigų skiria spaudai, internetinei arba lauko reklamai, tiesioginei rinkodarai, renginiams. Išlaidos taip pat apima atlygį įvairiems specialistams, kurie prisideda prie galutinio produkto kūrimo, pavyzdžiui, fotografams. Kita vertus, čia priskiriami ir pinigai, praleisti gaminiams su verslo prekiniu ženklu – marškinėliams, tušinukams, žiebtuvėliams. Kaip jau minėjome kiek anksčiau, išlaidos taip pat apima nemokamai pirkėjams atiduodamą produkciją. Taigi, kaip galite matyti, skirtingų variantų netrūksta.
Kaip skirstomos reklamos išlaidos?
Reklamos išlaidos įprastai skirstomos į du pagrindinius tipus – sąnaudas ir reprezentacines išlaidas. Kai kurie žmonės painioja šias sąvokas tarpusavyje. Visgi, reklamos sąnaudos yra išlaidos, kurios buvo patirtos skleidžiant informaciją, susijusią su verslo veikla tiek esamiems, tiek potencialiems pirkėjams. Tai taip pat apima prekinio ženklo garsinimą ir skatinimą įsigyti prekes arba paslaugas. Iš esmės, reklama yra nukreipta neapibrėžtam asmenų ratui. Tuo tarpu, reprezentacinės išlaidos patiriamos siekiant reprezentuoti verslą ir jo teikiamas paslaugas, mezgant naujus ryšius su potencialiais investuotojais arba partneriais bei stiprinant esamus ryšius. Visgi, jeigu pagrindinį skirtumą suprasti vis dar pernelyg sunku, pateiksime kelis pavyzdžius. Reklamos sąnaudos apima anksčiau jau minėtas išlaidas už įvairius sklaidos kanalus. Tuo tarpu, reprezentacinės sąnaudos apima išlaidas už vakarienes, dovanas, verslo pietus, renginius. Kaip jau minėjome kiek anksčiau, tai susiję su santykiu ir ryšių kūrimu bei palaikymu.
Reklamos išlaidų prognozavimas
Prognozuojant reklamos išlaidas svarbu atsižvelgti į kelis pagrindinius aspektus. Visų pirma, rekomenduojama išnagrinėti ankstesnes įmonės kampanijas. Tai padės nustatyti vyraujančias tendencijas ir prognozuoti galimas išlaidas. Kita vertus, ne ką mažiau svarbu atsižvelgti į pasirinktą sklaidos kanalą. Kiekvienas iš jų gali kainuoti skirtingai. Pavyzdžiui, jeigu planuojate lauko reklamą, greičiausiai Jums bus aktuali reklamos stendų nuoma. Kita vertus, papildomai taip pat turėsite sumokėti už dizaino kūrimą, spausdinimą bei gamybą, montavimo darbus, reguliarią priežiūrą ir panašius aspektus. Taigi, galima atsižvelgti į preliminarias rinkoje vyraujančias kainas. Kita vertus, pasirinkus socialinius tinklus išlaidos šiek tiek skirsis. Tai gali būti atlygis grafikos dizaineriui arba tekstų rašytojui, platformų mokesčiai ir prenumeratos už įrankius, kurie padės analizuoti rinką. Žinoma, visa tai tėra pavyzdžiai. Visgi, kaip galite matyti, išlaidos skirsis priklausomai nuo pasirinkto kanalo. Kita vertus, anksčiau jau minėjome, jog sąnaudos apima ir įvairius renginius, akcijas bei panašius dalykus. Tokiu atveju taip pat rekomenduojama apžvelgti rinką ir sudaryti preliminarų biudžeto planą. Pavyzdžiui, jeigu nusprendėte organizuoti renginį, įvertinkite patalpų nuomos, reklaminių stendų, logistikos, pramogų ir maisto kainas, personalo atlyginimams skiriamas išlaidas. Bet kokiu atveju, kiekvieną kampaniją rekomenduojama pradėti nuo konkrečių tikslų išsikėlimo, kurie padės pasirinkti geriausias įmanomas priemones tai pasiekti.
Reklamos išlaidų optimizavimo strategijos
Norint efektyviai panaudoti turimą reklamos biudžetą, svarbu atsižvelgti į kelis esminius aspektus. Visų pirma, rekomenduojama atlikti rinkos analizę. Tai padės įvertinti tikslinę savo auditoriją, potencialių pirkėjų elgesį ir poreikius, tinkamus sklaidos kanalus. Kokybiškai atlikta rinkos analizė leis efektyviai paskirstyti reklamos išlaidas bei nešvaistyti pinigų. Kita vertus, nepamirškite tam tikrų pakeitimų atlikti ir eigoje. Nuolat stebėkite savo kampaniją, prisiminkite iškeltus tikslus bei analizuokite rezultatus. Jeigu reikia – nedvejokite ir atlikite pakitimus. Nepamirškite, kad egzistuoja įvairių analitikos įrankių, kurie taip pat gali padėti įvertinti reklamos efektyvumą. Be to, tinkamam išlaidų paskirstymui greičiausiai pravers ir konkurentų analizė. Atsižvelkite į tai, kokios strategijos veikia jiems. Bet kokiu atveju, skirtingų galimybių tikrai netrūksta. Taigi, belieka jomis pasinaudoti.
Reklamos išlaidų pavyzdžiai
Kaip jau minėjome kiek anksčiau, reklamos išlaidos gali apimti skirtingas situacijas. Tam, kad geriau suprastumėte esmę, pateikiame kelis pavyzdžius:
1 pavyzdys. Sporto prekių parduotuvė organizuoja bėgimo renginį. Jo metu dalyviams nemokamai dalinami sportiniai gėrimai ir užkandžiai. Renginys organizuojamas siekiant padidinti prekinio ženklo žinomumą bei pritraukti naujų klientų. Šiuo atveju, sportinių gėrimų ir užkandžių įsigijimo kaina priskiriama reklamos išlaidoms. Tačiau tai dar ne viskas. Visos renginio organizavimo išlaidos taip pat priskiriamos reklamos sąnaudoms.
2 pavyzdys. Siekdama pritraukti daugiau lankytojų ir didinti pardavimus, kavinė organizuoja akciją – kiekvienas klientas, įsigijęs 9 puodelius kavos bei gavęs specialų „antspaudą“, dešimtu puodeliu galės mėgautis nemokamai. Tai – reklamos sąnaudos, mat verslas mėgina rasti naujų lankytojų ir didinti lojalumą.
3 pavyzdys. Restoranas, siekdamas pritraukti daugiau lankytojų ir padidinti pardavimus, surengė loteriją. Kiekvienas lankytojas, kuris užsisakė patiekalų už daugiau nei 50 eurų, gauna specialų „bilietą“. Loterijos metu bus išrinkti 5 laimėtojai, kurie gaus dovanų kuponus nemokamai vakarienei. Kadangi ši akcija yra organizuojama siekiant pritraukti naujų klientų ir padidinti pajamas, visas su tuo susijusias išlaidas galima priskirti reklamos sąnaudoms.
4 pavyzdys. Elektronikos parduotuvė, siekdama pritraukti naujų klientų, pradeda reklaminę kampaniją internete. Jie naudoja Facebook ir Instagram platformas, kad pasiektų tikslinę savo auditoriją. Kampanijos metu skelbiami įvairūs vaizdo įrašai bei nuotraukos. Tai skatina potencialius klientus apsilankyti internetinėje parduotuvėje. Kadangi ši kampanija yra skirta prekinio ženklo žinomumo didinimui, naujų klientų pritraukimui ir pardavimų skatinimui, visos su ja susijusios išlaidos priskiriamos reklamos sąnaudoms.
5 pavyzdys. Reprezentacinės išlaidos. Statybų įmonė, siekdama užmegzti ir stiprinti verslo ryšius su potencialiais klientais, organizuoja prabangią vakarienę. Jos metu svečiai turi galimybę susipažinti su verslo teikiamomis paslaugomis, naujais projektais ir ateities planais. Kadangi renginio tikslas yra reprezentuoti įmonę bei kurti ilgalaikius verslo santykius, vakarienės išlaidos priskiriamos reprezentacinėms, o ne reklamos sąnaudoms.
Mažesnės, bet efektyvios reklamos išlaidos su ForAds
Reklamos plotų nuoma – tai vienas iš dažniausiai pasirenkamų sklaidos kanalų. Įprastai tokios reklamos išlaidos nėra itin didelės. Visgi, lauko ir vidaus reklama pasižymi nemenku efektyvumu. Tai patogus būdas didinti prekinio ženklo žinomumą, skelbti akcijas bei specialius pasiūlymus. Bendros tokios reklamos išlaidos gali siekti maždaug 3000 eurų per mėnesį. Žinoma, galutinė suma skirsis, atsižvelgiant į stendo vietą, kampanijos trukmę ir panašius aspektus. Kita vertus, lyginant su socialinių tinklų reklama, tai gali būti beveik dvigubai pigesnis pasirinkimas. Taigi, belieka nustatyti tikslinę savo auditoriją, išanalizuoti rinką ir apsispręsti dėl labiausiai Jums tinkamo varianto.